PLAKÁT TERVEZÉS

molinó, plakát, reklám, reklámhordozó papír

A jó plakát több, mint egyszerű reklámhordozó

Annak ellenére, hogy az elmúlt évek során az utca szerepe némileg visszaszorult a marketing terén, továbbra is elképzelhetetlen, hogy ne találkoznánk nap, mint nap a nyomtatott reklámok különböző formáival. Az tehát, hogy plakát, mint műfaj, végleg eltűnne az életünkből, képtelenség...

PLAKÁTOK SZEREPE NAPJAINKBAN
Annak ellenére, hogy a reklámok megjelenítése terén a monitor és az online tér egyre inkább átvenni látszik a szerepet az utcáról, a plakát kommunikációs szempontból tekinthető szerepe továbbra sem feltétlenül csökkent. Ha jobban belegondolunk, az utcára kilépve nap, mint nap óriásplakátok tömkelegével, teleragasztott hirdetőoszlopokkal, és promóciós céllal felmatricázott tömegközlekedési járművekkel találjuk szembe magunkat.

MEGGYŐZÉS ÉS ESZTÉTIKA

Plakátok fajtái:

  • kereskedelmi plakát
  • kulturális plakát

Bármelyiket is tekintjük ezek közül, alapvetően elmondható, hogy a plakát célja a legtöbb esetben alapvetően a figyelemfelkeltés, valamint a meggyőzés.

Jó plakát tulajdonságai

  • első ránézésre megmozgat, elindít valamit annak szemlélőjében
  • röviden és tömören szólva gondolkozásra vagy cselekvésre késztet
  • grafikai és tipográfiai elemek megfelelő használatával egyszerűen és lényegre törően kommunikál

Ha célja egy adott szolgáltatás, vagy egy bizonyos termék hirdetése, reklámozása.

A jó plakát megalkotásának nem léteznek szigorú, kötött szabályai, egyetlen dolgot kell csupán megjegyeznünk. A jó plakát lehet színes, fekete-fehér, lehet kicsi vagy nagy formátumú, tulajdonképpen mindegy. A leglényegesebb, hogy nem lehet unalmas.