ARCULATTERVEZÉS

AZ ARCULATKÉSZÍTÉS ELŐNYEI

  • Nagyobb cég benyomását kelti
    Az egységes céges arculat egyik legnagyobb előnyei, hogy akár az egyszemélyes vállalkozásokat is segít úgy feltüntetni, mintha sokkal nagyobb cégről lenne szó. Amikor az érdeklődő először találkozik vállalkozásával, és felkelti termékeivel, szolgáltatásaival az érdeklődését, akkor gyakran a következő lépés, hogy felkeresi cégét egyéb platformokon.
  • Márkahűség, bizalom
    Manapság a rengeteg hasonló vállalkozásnak köszönhetően minden vásárlónak számtalan lehetőség áll rendelkezésére, bármit is keres. Saját cégeddel azt kell elérni, hogy amikor egyszer valaki rátalál vállalkozásodra, akkor ne csak nálad vásároljon, hanem később is visszatérjen. A kiváló arculat ebben is segítséget nyújt.
    Mivel olcsóbb egy régi vásárlót megtartani, mint egy újat szerezni, így minden lehetőséget meg kell ragadni a vásárlók megtartására.
    A konkurenciától úgy lehet a legjobban eltérni, ha egységes arculatot lát az érdeklődő, bárhol is találkozzon vállalkozásával. Az egységes képet, arculatot sokkal könnyebben megjegyezi a vásárló, és jobban emlékszik rá, mint ha csak egy véletlenszerűen kialakított képet kap, amikor cégével kapcsolatba kerül.
  • Megbízhatóság

    Amikor a vásárló először találkozik ezekkel a webáruházakkal, és vásárolni szeretne, akkor több szempontot is figyelembe fog venni rendelés előtt. Az egyik ilyen természetesen a termékek ára, azonban az ár nem minden, a másik fontos tulajdonság a megbízhatóság.
    Ha a vásárló nem hallott még egy webáruházról, rendelés előtt valószínűleg utánajár az interneten, hogy milyen információk állnak rendelkezésre róla. Ha egy cég nem csak webshoppal, hanem Facebook profillal, akár különálló honlappal is rendelkezik, és mindegyik hasonló arculati elemeket tartalmaz, egy téma alapján készültek, akkor ez azt jelzi a vásárló számára, hogy komoly céggel van dolga, nem egy olyannak, aki a termékek garanciaideje előtt eltűnik a beszedett pénzzel.

  • Drágábban eladható termékek

    A márkahűség, bizalom kialakulásának eredménye, hogy több pénzt lehet kérni akár ugyanazokért a termékekért. Amikor egy cégben megbízik a vásárló, akkor szívesebben fizet egy kis felárat termékeiért, mivel tudja, hogy megbízható, minőségi terméket kap a pénzéért.

Az arculattervezés minden cég számára fontos, ha sikeresek akarnak lenni. A minőségi, egyedi arculat segít az ismertség kialakításában, a konkurencia megelőzésében. Sokan úgy gondolják, hogy egy logó tervezéséből áll vállalkozásuk arculatának elkészítése, azonban a logó készítése csak a kezdet, a teljes vállalkozást, az internetes jelenlétet (honlap, weboldal), a fizikai boltot, üzletet, reklámanyagokat is érdemes egy arculat alapján elkészíteni ahhoz, hogy annak minden előnyét ki lehessen használni.

GYAKORI ARCULATI HIBÁK

  • Nincs szükség arculatra
    Az első hiba, amit sokan elkövetnek, hogy úgy gondolják, nincs szükségük egységes, minőségi arculatra. Ezzel szemben az igazság az, hogy mindenkinek, aki interneten jelen van szüksége van esztétikus, minőségi arculatra, mivel valamivel meg kell fogni a látogatókat, érdeklődőket. Ha rendelkezel fizikai bolttal, üzlettel is, akkor annak hasonlónak célszerű lenni honlapodhoz, webshopodhoz, hogy az érdeklődők össze tudják kötni a kettőt.
  • Saját készítésű arculat
    A következő szint, ha valaki rájön, hogy szükséges az arculat, de úgy gondolja, hogy miért fizessen ezért, meg tudja csinálni saját magának. Ez azonban csak akkor jó döntés, ha minőségi arculatot tudsz csinálni magadnak, különben az ellenkező hatást érheted el, mint amit szeretnél. A házi készítésű, összedobottnak tűnő weboldal, névjegykártyák stb. komolytalan cég benyomását kelthetik az ügyfelekben, amit el kell kerülni.

A kivitelezésben is tudunk segíteni partner nyomdáink segítségével!

Pl. valakinek odaadja a névjegykártyáját üzletében, vagy találkozik az érdeklődő szórólapjával, katalógusával. Utána a logikus következő lépés, hogy felkeresi honlapját, webáruházát, Facebook profilját, hogy több információhoz jusson. Ha a weboldala, közösségi média profilja hasonló a névjegykártyájához, szórólapjához, akkor anélkül is tudni fogja az érdeklődő, hogy jó helyen jár, hogy keresnie kellene az elérhetőségeket, leírást, cégadatokat.