Mi az a landing page?

2020.08.06

A céloldalak nélkülözhetetlen részét képezik a jól kidolgozott, hatékony bejövő marketing stratégiáknak, vagyis a "Landing Page".

A Landing Page vagyis Céloldal egy weboldal, amely lehetővé teszi a látogatói információk rögzítését az űrlapon keresztül. Itt érkeznek a látogatók, amikor a közösségi platformon, a cselekvésre ösztönzően kattintanak az Ön webhelyére, blogjára, ajánlatára vagy kattintásonként fizető hirdetésekre. 
A nyitóoldalon a látogatók megtalálják az űrlapot, amelyet kitöltenek ajánlatukhoz. Amikor elküldi az adatait, azok az új adatbázisba kerülnek.

Termékbemutató Landing Page
Termékbemutató Landing Page

A Landing Page két fő fajtája

Az egyik esetben a lényeg az, hogy a látogató vásároljon. A megrendelés történhet magán az érkező oldalon egyetlen termék vagy szolgáltatás esetében. Azonban ha egy termékkört hirdetünk meg, akkor linkek is szerepelhetnek a landing oldalon, melyek mindegyike egy-egy termékoldalra vezet.

A másik típusú landing oldallal leadgenerálás zajlik. Ilyenkor a webodalon a látogatók e-mail címüket, nevüket és esetleg egyéb adataikat adhatják meg azért, hogy aztán a cég később valami ajánlattal fel tudja őket keresni. Ilyenkor persze valamit kínálni kell a látogatónak, hogy megadja az adatait, például, hogy szolgáltatásunkat ingyenesen kipróbálhatja 30 napig, vagy letölthet egy e-bookot. Attól függően kell ezt kitalálni, kiválasztani, hogy feltételezéseink és tapasztalataink szerint a látogatóinkat mi fogja meg.

A céloldalak további típusai

A fent említett két fő típuson kívűl további Landing Page típusokat is bemutatunk Önnek, lássunk ezekből néhányat.

E-mail cím megszerzése 
Ez a megoldás a második típusú azaz leadgeneráló oldalak közé tartozik. A cél itt az, hogy megszerezze a látogató e-mail címét. Mert, ha megvan az e-mail cím, akkor innentől kezdve küldhetők neki olyan hírlevelek vagy más tartalmak, melyek egy idő után megrendeléshez vezethetnek. A leggyakoribb megoldás az e-mail cím megszerzésére, ha egy hírlevelet, whitepapert, vagy más letölthető, de értékes tartalmat kínálsz. 

Lead-szerző oldal
Hasonló az előzőhöz, azzal a különbséggel, hogy jóval több információt akar megszerezni. Nem pusztán egy e-mail címre és névre kíváncsi az űrlap, hanem esetleg egy cégnévre, betöltött pozícióra, az iparágra, stb. Az információk attól függenek, hogy mi az oldal célja, illetve hol járnak a látogatók a vásárlói tölcsérben. Ha olyan ügyfeleknek kínálja, akik nagyon érdeklődnek a termékei, szolgáltatásai iránt, akkor többet is kérhet tőlük egy e-mail címnél. Ha viszont még a tölcsér tetején járnak, akkor értelmetlen. 

Átkattintó céloldal
Minden marketinges tudja, hogy mielőtt az ügyfelek pénzére pályázna valamit értéket kell kínálni nekik. Az átkattintó céloldalak ilyen értéket kínálnak, a nélkül, hogy egyből egy "vásárolj most" gombbal zaklatnák a felhasználót. Az ilyen oldalak úgy néznek ki, melyek az előnyeit és a funkcióit magyarázzák egy terméknek vagy szolgáltatásnak, majd egy olyan CTA-t kínálnak, amire rákattintva kipróbálhatják azt. Ha erre a gombra rákattintanak, akkor egy újabb landing oldalra jutnak, mely már az árazási részleteket is tartalmazza, és a fizetéssel kapcsolatos információkra kíváncsi a próba érdekében. Az átkattintó céloldal azért van beillesztve a folyamatba, hogy edukálja a felhasználókat, hogy értsék, miért is kattintsanak tovább. 

"Itt kezdd!" landing oldal
Az "itt kezdd" oldal egy olyan céloldal, mely az Ön ajánlatával indít a hajtás felett, de ha lefelé görget a felhasználó, akkor további részletekket is megismerhet.

Spalsh oldal
A splash oldal már nem egy lead megszerzéséről szól, illetve nem ez a legfontosabb célja. Akkor találkozhat vele, ha valaki mondjuk rákattint egy linkre, de nem egyből a linknél ígért oldalra viszi, hanem egy közbülső oldalt is beiktat. Ez az oldal általában valamilyen hirdetést, bejelentést , beállítási lehetőséget tartalmaz. Ezzel el is jutottunk oda, hogy hogyan is kellene kinéznie a landing page-nek, mennyi szövegre van szükség rajta, mit kérjünk rajta a látogatóktól? Ezekre a kérdésekre azonban nem lehet általános receptet adni.

Leiratkozási oldal
Természetesen nem a leiratkozási oldalához fog nagy kampányokat kapcsolni, ugyanakkor nem érdemes kihagyni ezt a lehetőséget sem. Itt elhelyezhet különböző linkeket a tartalmaihoz. Hiszen azért, mert a hírleveleire nem kíváncsi egy látogató, még nem jelenti azt, hogy nem érdekli az oldala.

Hosszú értékesítési céloldal
Ezek olyan landing oldalak, melyek nem a tömörségükkel és a hajtás feletti néhány mondattal hatnak. Ezeknél végig akarnak venni minden olyan kérdést, ami az ügyfelek eszébe juthat egy vásárlás előtt, le akarnak bontani minden akadály, ami a vásárlást gátolhatja, valamint fel akarnak sorolni minden előnyt. Ezek az oldalak hosszúak, rendkívül sok információ feltárul a látogató előtt amíg görget lefelé. Ezeken kívül még számtalan lehetőség rendelkezésre áll céloldal kialakítására. Landing page lehet egy "köszönöm oldalból", egy "rólunk oldalból", egy "hamarosan oldalból", egy 404-es oldalból.

Felhívás új weboldal készül
Arra is javasolt készíteni egy Landing Paget meglévő vagy korábbi weboldalunkhoz, ha folyamatban van új webdesign tervezése. Így a vásárlók, érdeklődők tájékoztatva vannak arról, hogy a már számukra megszokott honlap vagy webshop hamarosan új stílusban lesz elérhető. Mindig kiemelkedően fontos, hogy minden lépésünkről tájékoztassuk Ügyfeleinkket, ha folyamatos kommunikáció van, akkor sikeresek leszünk. 

Hamarosan kész weboldal Landing Page
Ha már van domain nevünk és készül az új oldalunk érdemes az indítás előtt landing page-t készíttetni, mert ezzel is ösztönözhetjük vásárlóinkat, érdeklődőinket, hogy hamarosan elérhetőek leszünk az éterben.

Coming Soon Landing Page
Coming Soon Landing Page

Amennyiben még többet szeretne megtudni a Landing Page-el kapcsolatosan, olvassa el következő blogbejegyzésünket is, melyben megmutatjuk Mi kell egy jó landing oldalhoz?

További Landing Page galéria

forrás: https://blog.webshark.hu/2019/01/07/milyen-a-jo-landing-page/