Generációk és embertípusok a közösségi médiában

2018.11.06

Ha a versenytársaidra fókuszálsz, akkor várnod kell addig, amíg a versenytársad lép. Koncentrálj a fogyasztóidra, így igazán úttörő lehetsz!

A digitális bevándorlók és a bennszülöttek


DIGITÁLIS BENNSZÜLÖTTEK - akiket néha C-, azaz connection generációnak is nevezünk - többségében az Y- és a Z- generáció teszi ki. Ennek a generációnak a tagjai minden más korcsoportnál több kapcsolódásra, összeköttetésre alkalmas eszközzel: okostelefonnal, táblagéppel, laptoppal, netbookkal és ultrabookkal rendelkeznek.
Fontosnak tartják az állandó információtovábbítást és -megosztást, önazonosságukat a közösségimédia-platformokon betöltött szerepük és helyzetük adja. Ők azok, akik folyamatosan posztolnak. Gyors olvasási tempót diktálnak, amely gyors felfogóképességet is követel. Számukra az internet és az információ lételem. A közösségi média egyszerűen a "vérükben" van, és ha megvonják tőlük az oldalak jelentette információt, hiánytünetek jelentkeznek - közösségi média stressz szindrómának hívják.

VETERÁN-GENERÁCIÓ - az 1946 előtt születettek. Ez az a csoport, akik a technikai újdonságokat nem, vagy csupán minimális mértékben használják, nehezen vagy egyáltalán nem alkalmazkodnak az infokommunikációs lehetőségekhez.

BABY BOOM-GENERÁCIÓ - A boomerek generációja 1946-1964 között született. Ez a generáció adja napjaink vezetőinek többségét, nagy munkakedvvel és munkabírással rendelkeznek. Ez jellemzően abból fakad, hogy félnek attól, hogy a következő generáció elveszi tőlük a munkát és a megélhetést, ezért még a nyugdíjkorhatár elérése után is szívesen dolgoznak.

X-GENERÁCIÓ - tagjait az 1965-1979 között születettek adják. Ők azok, akik már fiatal felnőttek voltak, amikor megjelentek a számítógépek és az internet. Ez az a generáció, amely bár rákényszerült az új technológia használatára, mégis nehezen tudott alkalmazkodni.

Y-GENERÁCIÓ - internetgeneráció, it-generáció, online generáció, digitális nemzedék, millenniumiak és a Generation C névvel egyaránt illetik őket. Az 1980 és 1994 között született generációról beszélünk, akik együtt nőttek, fejlődtek és formálódtak az információs technika változásával. Ez a csoport ismerte meg először a médiafüggés és az egyszerre több dologra koncentrálás (multitasking) fogalmát, így képesek párhuzamosan akár 2-3 vagy több internetes eszközt használni. A multitask tevékenységek miatt egyébként többségük kerüli a csendet. Emiatt őket nem lehet egyetlen hirdetéssel megfogni, sőt, minél több érzékszervre hat egyszerre egy hirdetés, annál biztosabban találunk közöttük vevőre.

Z-GENERÁCIÓ - tagjait az 1995 után születettek adják.  A Z-generáció elnevezést az angol "zappers" kifejezésből kapta, amely magyarul "kapcsolgatót, ugrálót" jelent. Ténylegesen beleszülettek a digitális világba, a számítógépek, a játékkonzolok, az iPad és az MP4-es lejátszó világába. A generáció tagjai előbb néznek körbe az interneten, mint hogy levegyenek egy könyvet a polcról, mindent mobilon és digitalizált változatban keresnek és követnek, s emiatt képzelőerejük minimálisra csökkent. Rugalmasan, gyorsan oldják meg a feladatokat, azonban a gyakori és gyors döntések képessége megterheli az idegrendszerüket.

ÖRÖKKÉ ONLINE

A Computerworld 2013-ban publikált, 1800 főre kiterjedő, 18-30 év közötti fiatalokra koncentráló kutatásából kiderült. Ennek a generációnak a jelentős többsége folyamatosan és ellenőrzés vagy tudatos gondolkodás nélkül használja ezeket a felületeket.

google-site-verification=cQHpAOXkRDVr7Mi8QjJGng0m-0gFNrBnZ9f61NRRh3M