Logóikat rajzolták át a cégek, úgy rákattantak egy víruskampányra

2020.04.01

A figyelemfelhívás, az üzenet átadása és nyomatékosítása fontos - ezért ikonikus cégek önszántukból olyat tettek, amit amúgy, "békeidőben" a brand és a márkaidentitás rombolásának tartanának. Most jó ügyet szolgál.

A koronavírus-járvány lokális és globális terjedésének akadályozása számos tényezőre épül, de a társadalmilag adható válasz egyik alaptétele, hogy a korábbi szociális, társas érintkezési normákat egy időre át kell írni, és az embereknek tartaiuk kell egymástól a legalább másfél-kétméteres távolságot. Ennek fontosságát hangsúlyozandó készülnek kormányzati és céges tájékoztatók, reklámszpotok és a legkülönbözőbb kommunikációs kampányok. Ez utóbbi kategóriába sorolható, hogy a világ néhány jól ismert céglogóját is átrajzolták.

A szolidaritás és a társadalmi felelősségvállalás is szerepet játszik abban, hogy a német Audi, Mercedes, Volkswagen, de a McDonald's és a Coca Cola is megváltoztatta a logóját - írja a Designboom. Az ikonikus márkák a társadalmi távolodást hangsúlyozva rajzolták át átmeneti jelleggel a jól ismert jeleket.

A Mercedes-Benz logója is a szükséges távolságtartást megjelenítve alakult át, ők a háromágú csillag és a körülötte lévő gyűrű közti kontaktot rajzolták át távkapcsolattá.

A Volkswagen is a főoldalán hozza a távolságtartással átrajzolt logóját, igaz, az alatta lévő felirat - "Köszönöm, hogy megtartod a távolságot" - a VW magyar oldalán - a logó átrajzolását nehezen beazonosítható #maradjotthon #vigyázzunkegymásra hastegekre cserélődött.

Az Audi mindezt olyan komolyan teszi, hogy az autógyártó weboldalát is ennek animációjával indítja. Audi (a 4 egymást fedő karika van külön húzva.

Coca Cola - Staying apart is the best way to stay united.

McDonald's (melynél az emblematikus M betű két aranyíve távolodik el egymástól)

Nike (ami az eredeti szlogenjét pont megfordította, tehát nem 'Just do it' <Csak csináld>, hanem 'Just don't do it' <Csak ne csináld>, valamint azt is üzente: "Ha valamikor is az volt az álmod, hogy milliók előtt játssz, most itt a lehetőség. Játssz otthon, játssz a világnak. ")

A svéd óriáscég, az IKEA egy frappáns használati útmutatót tedd közzé, hogy hogyan is kell otthon maradni (ebben az alkatrészek egy kulcs, egy kulcslyuk és 100 darab WC-papír)

A nagy multicégek ezzel kívánták meg felhívni az emberek figyelmét arra, hogy mennyire fontos az, hogy ne érintkezzenek egymással.

google-site-verification=cQHpAOXkRDVr7Mi8QjJGng0m-0gFNrBnZ9f61NRRh3M