A BLOG - jellemzőik, típusaik, megfelelő használata...

2019.10.17

A blog olyan alkalmazás, amely gyors és nyilvános publikációs lehetőséget biztosít a felhasználóknak, könnyen elérhető és használható kezelőfelülettel rendelkezik, leegyszerűsítve a felhasználók számára a tulajdonképpeni honlapkészítést. Tartalmát tekintve pedig a célirányos tartalommal bíró vállalati oldaltól a sokszínű magánéleti tartalmakig bármilyen irányt felvehet.

A blogok tartalmi és formai megkötéssel nem rendelkeznek, azt általában a blogtulajdonos határozza meg. A blogok jellemzően nyilvános megjelenésük okán bármely internetfelhasználó által elérhetőek. 

Tartalma szerint:
személyes: a hagyományos személyes napló internetes változata a felhasználó saját életének jellemző mozzanatait mutatja be,
tematikus: adott témára koncentráló blog, a témában elmélyülő felhasználó saját tapasztalatait, kutatásait, eredményeit osztja meg az olvasókkal. A szakmai jellegű blogoktól eltérően személyesebb hangvétellel, szubjektív nyelvezettel bír,
elmélkedő: filozofikus megközelítésű blogtípus, melyen adott témáról szóló gondolatokat osztja meg a publikáló,
haverblog: rövid, gyakran frissített bejegyzéseket tartalmazó blog, amelyet elsősorban és szinte kizárólagosan a publikáló ismerősei olvasnak,
blogregény: prózamű, amely az interneten jön létre, és a hozzászólók véleményei alapján folyamatosan alakul,
hírblog: adott témakörbe tartozó híreket, illetve ezek kivonatait tartalmazza,
közös blog: több szerkesztő által létrehozott és működtetett blog, 
politikai blog: hazánkban a 2010-es választásokhoz kapcsolódva jelentek meg az ilyen típusú blogok, melyekben a szerzők jellemzően a hírekre reflektálnak,
leírásblog: ismertetők, tippek, javaslatok, leírások összegyűjtése. Hazai viszonylatban a konyhai, valamint a receptblogok emelkednek ki a témakörben,
vállalati blog: egy cég által üzemeltetett, belső vagy külső célcsoportot elérő, elsősorban tudásmegosztó blog,
komplex blog: több szempontot összekapcsoló blog, amelyben jellemzően a publikáló személye azonos, s összekapcsol több személyes, és az érdeklődési köreibe tartozó közösségi felületet, hírportált, valamint a 
spamblog: egy másik weboldal támogatására létrehozott blog, amely általában más célt nem szolgál.  

A blogok csoportosítása látogatószám alapján is lehetséges:

A széles közönséghez szóló blogokat "kötelező" jelleggel olvasnak az adott terület iránt aktív érdeklődők.
A szűkebb csoporthoz szóló blogokat egy bizonyos témára specializálódott olvasóközönség olvassa.
A valódi töredezett kínálatot jelentő blogokat kevesen látogatják. Leginkább ide tartozik a tisztán magánszemélyek hobbiból írt blogjai.  

A blogírás egyik legnagyobb hátulütője, amikor valaki nagy lendülettel áll neki az írásnak, majd 3-4 bejegyzést követően 1-2 hónapra eltűnik. 
Az eltűnést jellemzően az ötletek és az idő hiánya okozza. Emiatt fontos, hogy előre tervezzük meg a blogbejegyzéseket: mikor, miről szeretnénk írni, s milyen időszakban mi a fontos a célközönségünknek? 
Vannak-e olyan témák, amelyekre tavasszal vagy éppen ősszel jobban kíváncsiak? 
Írhatunk leggyakrabban kérdezett témákról, a termék/szolgáltatás egy érdekes, kevésbé ismert részletéről, de bemutathatjuk az iparágban megjelenő újdonságokat is.

A blogok akkor működnek jól, ha rendszeresen, és az olvasóinkat érdeklő témákról tudunk posztolni. Ha eltűnünk 1-2 hónapra, könnyen elfelejthetik blogunkat az olvasók!

google-site-verification=cQHpAOXkRDVr7Mi8QjJGng0m-0gFNrBnZ9f61NRRh3M