2019 Webdesign trendek
Egy cég online jelenlétének központja az a webhely, amelyeknek célja ügyfelekké konvertálni az oda érkező látogatókat. Azonban ez csak olyan webhelyekkel lehetséges, amely alkalmazkodik a legfrissebb webdesign-trendekhez, és nem úgy néz ki, mintha 2003-ban készítették volna.
Tapasztaljuk, hogy sok cégtulajdonos, cégvezető, de még marketing vezető sincs, fogalmazzunk így "képben" arról, hogy az online platformokon mi az, amit a fogyasztók szívesen látnak, mi győzi meg őket, mi készteti konverzióra vagy éppen elköteleződésre a márkák és szolgáltatások iránt.
Az alábbiakban igyekeztünk össze szedni a legfontosabb trendeket, amelyeket hacsak felszínesen is ismerve, naprakészek lehetünk a 2019-es webdesign trendekről.

Webdesign trendek 2019-ben
Gyors, gyorsabb, még gyorsabb webhelyek
Senki sem szereti a lassan betöltődő webhelyeket - mi sem bizonyítja jobban ezt a kijelentést, mint az a statisztika, miszerint az emberek 50%-a legfeljebb 2 másodpercet hajlandók várni (vagy még ennél is kevesebbet), hogy egy oldal betöltődjön, mielőtt elhagyják azt.
Sok cégvezető csak egy mutatós webhelyet szeretne, pedig a technikai szempontokat mindig előbb kell figyelembe venni, mint az esztétikai tényezőket.
Más szavakkal: hiába szép egy oldal, ha lassú. Egy lomha webhely kevesebb látogatót eredményez majd, amiből kevesebb bevételre is számíthat.
Ezt támasztja alá a Google 2018 júliusában bevezetett frissítése is, amivel a keresőóriás elkezdte előnyben részesíteni azokat a webhelyeket, amelyek gyorsabban töltenek be mobilkészülékeken, mint a többi.
"Flat" design - Egyszerű, de nem egyelő az unalmassal
A flat design egy olyan vizuális stílus, ami egyszerű kétdimenziós felületeket használ. Gyakran hasonlítják össze a szkeumorf (skeuomorph) stílussal, ami minél élethűbben próbálja meg ábrázolni három dimenzióban a tárgyakat-
A Flat design mint stílus a Windows 8, az Apple iOS 7 és a Google Material Design megjelenése óta robbant be a köztudatba.
A Flat design-t eredetileg a reszponzív webdesign-hoz fejlesztették ki. Az egyszerű letisztult formák és a minimális textúrák használata kifejezetten jól működik a reszponzív webdesign-al, ráadásul az oldalak is gyorsabban töltődnek be, ami különösen fontos a mobil felhasználók szempontjából. A flat design a vizuális zajok (textúrák és árnyékok) csökkentése miatt optimális esetben kiváló felhasználói élményt nyújthat.
A jövő kérdése, hogy meddig lesz trendi a flat design stílus. Szerintem egy jó ideig még biztosan, de egy idő után mindenkinek elege lesz az egy kaptafára épülő weblapokból, applikációkból és akkor érkezni fog az elkerülhetetlen változás.
Mobilbarát - reszponzív webhelyek
Ahogy már fentebb is utaltunk rá, az okostelefonokról többet interneteznek a felhasználók, mint az asztali számítógépekről.
Ezt a jelenséget természetesen a Google is észlelte, és 2018 eleje óta már beindította a mobil-első indexelést. Ez azt jelenti, hogy a Google (a régebbi rendszerrel ellentétben) nem a webhelyek asztali, hanem a mobilos verziója alapján végzi azok rangsorolását a keresésekkor.
Ez nem is annyira meglepő, hiszen a Google célja olyan webhelyeket szolgáltatni felhasználóinak, amelyek pozitív élményt nyújtanak nekik, hiszen az emberek ezért fordulnak a Google-hoz, és a Google-nak ebből származik a legtöbb bevétele.
Míg korábban elég volt külön elkészíteni egy webhely mobilbarát változatát, ma már elengedhetetlen, hogy, a webhelyek az első lépéstől kezdve mobilra készüljenek, egy olyan reszponzív designnal, ami tökéletes megjelenést biztosít nekik, bármilyen eszközön is nézik őket.
Megtört rácsok és aszimmetrikus elrendezés
Évek óta jelen van a webdesignban, de úgy tűnik, hogy még gyakrabban fogunk találkozni vele a weboldalakon. A megtört rács abban különbözik a szabályos rácstól, hogy nem a megszokott rendet követik a weboldal egyes elemei. Ezáltal különbözni tudnak a többiektől, amely segítségével könnyebben felhívhatják magukra a figyelmet.
A szabályos rács és szimmetrikus elrendezés nem véletlenül terjedt el
ennyire az interneten, hiszen a hagyományos újságpublikációk is ilyen
stílusban készültek. A rácsozott elrendezés segít, hogy a design
átlátható és egységes maradjon, illetve hogy a különböző elemek (képek,
címek, a főszöveg, reklámok, stb.) mind tökéletesen illeszkedjenek
egymáshoz, függetlenül attól, hogy milyen digitális, vagy hagyományos
médiumról van szó.
Újonnan azonban egyre többen lépnek ki a sorból, és alkalmazzák
szándékosan a szabálytalan rácsos (vagy aszimmetrikus) elrendezést, hogy webhelyeik ne nézzenek ki úgy, mint szinte mindegyik másik az interneten.
Szabálytalan elemek a designban
Egyre jobban távolodunk a szabályos formáktól, helyüket átveszik a nem mértani formák. Ezek nem a megszokott négyszögek, körök vagy háromszögek, vagy bármilyen egyenes körvonalakkal behatárolható elemek, hanem szabálytalannak tűnő alakzatok. Az ilyen formák által közelebb kerülhetünk a felhasználókhoz, megközelíthetőbbé, elérhetőbbé válik a weboldal.
Színek nélkül
Ezek a weboldalak jobban felhívják magukra a figyelmet, mint ha a megszokott módon 2-5 szín felhasználásával épülnének fel. Tovább is egyszerűsítheted a dolgot, ha elhagyod valamennyi színt (a fekete, fehér és szürke semleges színek, nem számítanak színnek a designban) a weboldaladról. Ha a szín hiányzik, a világot másképp látjuk: a textúrák és formák világossá válnak, és a világ észrevehetően lassabbnak tűnik. A fehér önmagában tiszta és szabad, míg a fekete erős és magabiztos. Kombináld ezeket, és egy különleges megjelenítést kapsz.
Szürreális design
A rajzfilmszerű illusztrációk és felhasználói felületek célja: ne legyen unalmas és újszerűnek hasson. Nem számít, hogy kit szólítanak meg ezek a grafikák, a lényeg, hogy érdekes legyen, és legfőképpen figyelemfelkeltő. Ezt persze nem mindenki engedheti meg magának. Minél szélesebb a közönségük, annál semlegesebbnek kell lennie a designnak.
Retro betűtípusok
A talpas (serif) betűk eddig jellemzően a nyomtatott offline anyagokon volt jelent. Talán ismered azt a mondást, hogy "Serif betűtípusok nyomdába, a sans-serif-ek pedig a képernyőre valók". Na, ez már nem így van, egyre nagyobb teret hódítanak meg maguknak az online felületeken is.
Micro-interakciók
A mikro-interakciók lényege, hogy meglepjék a felhasználót, ugyanis minden akcióra valami válasz érkezik. Nagyban növeli felhasználói felület igényességét és használhatóságát. Segít megérteni a rendszer működését vagy egyszerűen csak beszippantja és nem engedi el a felhasználót.
Sötét hátterek
A vibráló színek és a jelentőségteljes gradiensek a sötét felületeken mutatnak a legjobban. A sötét témák továbbra is maradnak, csak egyre kifinomultabbá, elegánsabbá válnak. Mindez persze a felhasználói élmény rovására válhat, hiszen, ha minden színes, akkor hogyan emelünk ki elemeket a weboldalon?
Minimalizmus
Ez az egyik legklasszikusabb és időtlenebb webdesign trend. Ha kevesebb elem és tartalom található a weboldalon és jól tervezett, akkor pontosan megmutatja a felhasználónak, hogy mit keres. 2019-ben a minimalizmus továbbra is dominál a digitális tájképben.
Tetszett a cikk? Ossza meg másokkal is.
Olvasson tovább, korábbi blogbejegyzéseinkért kattintson.
Érdemes minket követni közösségi oldalainkon is, hogy elsőként értesülhessen akciónkról, újdonságainkról. Facebook, Instagram.